Сценарий открытого урока английского языка 1-2й год обучения. Кукольный театр. Puppet theatre
Fortune teller - как разнообразить урок английского языка. Конец учебного года.
1. Many people think … but others do not agree. Многие люди думают, (что) ... , но другие не согласны
2. Let us consider what the advantages and disadvantages of … are. Рассмотрим, каковы преимущества и недостатки ...
3. Let’s consider some pros and cons of it. Давайте рассмотрим некоторые плюсы и минусы (этого)...
4. Let us start by considering the facts. Начнем с рассмотрения фактов.
5. Let us start by considering pros and cons of it. Начнем с рассмотрения плюсов и минусов (этого)...
6. It is generally agreed today that … Сегодня общепризнано, что
7. To begin with, … . Начнем с того, что ...
8. You can … . Вы можете (Можно) ...
9. Firstly, ... / Secondly, ... / Finally, ... . Во-первых, ... / Во-вторых, .../ Наконец, ...
10. One argument in support of ... Один из аргументов в поддержку ...
11. The first thing that needs to be said is ... . Первое, что нужно сказать, это то, что ...Прежде всего, следует сказать, что …
12. First and foremost … . В первую очередь
It is true that ... / clear that ... / noticeable that ... . Это правда, что ... / Ясно, что ... / Примечательно, что ...
13. One should note here that ... . Здесь следует отметить, что ... .
Another good thing about … is that … . Еще один положительный момент … заключается в (том, что) ... .
14. The second reason for ... . Вторая причина ... .
15. It is often said that ... . Часто говорят, что ... .
16. It is undeniable that... Нельзя отрицать, что ... .
17. It is a well-known fact that ... . Хорошо известно, что ... .
18. For the great majority of people ... . Для подавляющего большинства людей ... .
19. We live in a world in which ... . Мы живем в мире, в котором ... .
20. A number of key issues arise from the statement. For instance, ... . Это утверждение затрагивает ряд ключевых вопросов. Например, ... .
21. One of the most striking features of this problem is ... . Один из самых поразительных аспектов этой проблемы ...
22. First of all, let us try to understand ... . Прежде всего, давайте попытаемся понять ...
23. The public in general tend to believe that ... . Общественность в целом склонна полагать, что ... .
24. What is more, … . Более того, ...
25. Besides, … because it is … . Кроме того, ... потому что ...
Doubtless, ... . Несомненно, ...
26. One cannot deny that ... . Нельзя отрицать, что ... .
27. It is (very) clear from these observations that ... . Из этих наблюдений (абсолютно) ясно, что ...
28. On the other hand, we can observe that ... . С другой стороны, мы можем наблюдать, что ...
29. The other side of the coin is, however, that ... Однако, с другой стороны, ...
30. Another way of looking at this question is to ... Чтобы взглянуть на эту проблему с другой стороны, надо ...
31. One should, nevertheless, consider the problem from another angle. Тем не менее, следует взглянуть на эту проблему с другой стороны.
32. One should, however, not forget that ... Тем не менее, не следует забывать, что ...
33. If on the one hand it can be said that ... the same is not true for ... . И если с одной стороны, можно сказать, что ... ,то же самое нельзя сказать о ...
34. On the other hand, … . С другой стороны, ...
35. Although … . Хотя ...
36. Besides, … . Кроме того, ...
37. Moreover, … . Более того, …
38. Furthermore, one should not forget that ... . Кроме того, не следует забывать, что ...
39. In addition to ... . Кроме (того, что) ...
40. Nevertheless, one should accept that ... Тем не менее, следует признать, что ...
41. However, we also agree that ... Однако, мы также согласны с тем, что ...
42. Experts Эксперты
believe that - считают, что
say that - говорят, что
suggest that - предполагают, что
are convinced that - убеждены, что
point out that - отмечают, что
emphasize that - подчеркивают, что
43. According to some experts... По мнению некоторых экспертов, ...
44. Perhaps we should also point out the fact that ... Возможно, нам также следует отметить тот факт, что ...
45. It would be unfair not to mention that fact that ... Было бы несправедливо не упомянуть тот факт, что ...
46. One must admit that ... Надо признать, что ...
47. We cannot ignore the fact that ... Мы не можем игнорировать тот факт, что ...
48. One cannot possibly accept the fact that ... Трудно смириться с тем фактом, что ...
49. From these facts, one may conclude that ... Из этих фактов, можно сделать вывод (о том), что ...
50. Which seems to confirm the idea that ... Что, по-видимому, подтверждает мысль (о том), что ...
51. Thus, ... / Therefore,... Таким образом, ... / Поэтому ...
52. The most common argument against this is that ... . Наиболее распространенным аргументом против этого является то, что ...
В заключении эссе делаете вывод.
1. In conclusion, I can say that although …. В заключение я могу сказать, что, хотя ... 2. To draw the conclusion, one can say that … Подводя итог, можно сказать, что ...
3. So it’s up to everybody to decide whether … or not. Так что каждый должен решить для себя ... ли … , или нет.
4. The arguments we have presented ... suggest that ... / prove that ... / would indicate that ... Представленные нами аргументы ... предполагают, что ... / доказывают, что ... / указывают на то, что ... 5. From these arguments one must ... / could... / might ... conclude that ... . 6. Исходя из этих аргументов, надо ... / можно ... / можно было бы ... прийти к заключению о том, что ... .
Riddles
At school (дети с легкостью запоминают и вживаются в роли)
People: a hedgehog, a magpie, squirrel, an owl, a fox, an otter
1. First day at
school.
Narrator (N): It’s the first day at school.
Fox – Hello, my name is Fox. What’s your name?
Otter - Hello, my name is Otter. What’s your name?
Hedgehog- Hello, my name is Hedgehog. What’s your name?
Magpie - Hello, my name is Magpie. What’s your name?
Owl – Good morning, my children!
All – good morning, teacher!
Owl - Listen! 2 and 2 is 4! Repeat, please!
All - 2 and 2 is 4!
Owl - 4 and 2 is…
All - 6
Owl - Excellent! 6 and 2 is….
All - 8
Owl - Good! Thank you.
Squirrel: Hello, my name is Squirell.
Fox – You are late!
Otter – you are late!
Squirrel – excuse me, please!
Owl – come in and sit down!
Hedgehog – Listen! 2 and 2 is…
Squirrel – five!
Magpie – No! 2 and 2 is…
Squirrel – 6
Owl – No! 2 and 2 is…
All – 4!
Squirrel – OK! 2 and 2 is 4!
Narrator – it’s the end of the lesson.
Thank your. You can be free! Good bye!
All - goodbye, teacher!
2. Narrator (N) On the
playground:
Owl – Children! What can you do?
Fox - I can run in the garden! I
can jump in the garden!!
Otter - I can draw pictures!
Owl – what can you draw?
Otter - I can draw tree, fox,
owl, otter, magpie, squirell, hedgehog…
Hedgehog – I can sing songs. La –la-la-la-la-la
Magpie – I can throw balls and I can catch balls!
Squirrel – I can climb trees, I can climb house!
3. Narrator – Now let’s go home!
Fox – Let’s go my home!!!
All – OK! Let’s go!!!!
Narrator (N) - At Fox’s home!
Squirrel – There is a dining room!
Otter – There is a kitchen!
Hedgehog – There is a living room!
Magpie - There is a bedroom!
Fox - there is a bathroom!
Squirrel – There are chairs and
table in the dining room!
Otter – There is a fridge in the kitchen!
Hedgehog - There is a sofa and a
TV!
Magpie – There is a lamp in the bedroom!
Fox – There is a bath in the bathroom!
Fox - Let’s have lunch!
Squirrel – I like salad and chicken!
Otter – I like tomatoes and pizza!
Hedgehog – I like chocolate…
Magpie - I like fish and apples!
Fox – I have ice-cream!
All - WE LIKE ICE-CREAM!
Fortune teller - как разнообразить урок английского языка. Конец учебного года.
It is an extended role-play activity which is simple to set up and fun for the students.
Preparation
You will need some strips of paper.
Procedure
- Draw a simple picture of a fortune teller. Elicit/pre-teach the following vocabulary: crystal ball, earring, fog/cloud, fortune teller etc. Ask students what she does. What other things can she use to tell the future (cards, palm reading, tea leaves etc)? Have you ever been to a fortune teller?
- Elicit what kind of topics you might ask about at the fortune teller (e.g. work, school, love, family, money, health etc) and write the on the board.
- Elicit some specific questions that might be asked e.g. Will I go to university? Where will I meet my future partner? How many children will I have? etc
TIP: At this level students will tend to ask yes/no questions (e.g. will I ..... ?). It is important to elicit open questions where, what, when, who which will provide more opportunity for freer speaking. - Give each student 3 strips of paper. On each paper get students to write 1 question to ask the fortune teller. Monitor to check that they are writing open questions and using the ‘will' form.
- Elicit ideas of what fortune tellers say to customers when they arrive. Then pre-teach and drill rhyme ‘cross my palm with silver and I'll tell you your future'.
- Demonstrate the activity with a strong student. Ensure that you give extended answers as the fortune teller or ask follow-up questions as the customer.
- Split the class in 2. Half are fortune tellers and half are customers. Fortune tellers sit around the room. Customers sit opposite a fortune teller and after the fortune teller says the rhyme ask the 3 questions. Set a time limit of 2 or 3 minutes.
- After 2 minutes customers rotate to a new fortune teller. After customers have spoken to all fortune tellers, feedback on what futures people were told and ask ‘Who was the best fortune teller?'. Customers and fortune tellers swap roles and repeat. Feedback again.
________________________________________________
Полезные фразы для написания эссе, выступлений на английском ЕГЭ
1. Many people think … but others do not agree. Многие люди думают, (что) ... , но другие не согласны
2. Let us consider what the advantages and disadvantages of … are. Рассмотрим, каковы преимущества и недостатки ...
3. Let’s consider some pros and cons of it. Давайте рассмотрим некоторые плюсы и минусы (этого)...
4. Let us start by considering the facts. Начнем с рассмотрения фактов.
5. Let us start by considering pros and cons of it. Начнем с рассмотрения плюсов и минусов (этого)...
6. It is generally agreed today that … Сегодня общепризнано, что
7. To begin with, … . Начнем с того, что ...
8. You can … . Вы можете (Можно) ...
9. Firstly, ... / Secondly, ... / Finally, ... . Во-первых, ... / Во-вторых, .../ Наконец, ...
10. One argument in support of ... Один из аргументов в поддержку ...
11. The first thing that needs to be said is ... . Первое, что нужно сказать, это то, что ...Прежде всего, следует сказать, что …
12. First and foremost … . В первую очередь
It is true that ... / clear that ... / noticeable that ... . Это правда, что ... / Ясно, что ... / Примечательно, что ...
13. One should note here that ... . Здесь следует отметить, что ... .
Another good thing about … is that … . Еще один положительный момент … заключается в (том, что) ... .
14. The second reason for ... . Вторая причина ... .
15. It is often said that ... . Часто говорят, что ... .
16. It is undeniable that... Нельзя отрицать, что ... .
17. It is a well-known fact that ... . Хорошо известно, что ... .
18. For the great majority of people ... . Для подавляющего большинства людей ... .
19. We live in a world in which ... . Мы живем в мире, в котором ... .
20. A number of key issues arise from the statement. For instance, ... . Это утверждение затрагивает ряд ключевых вопросов. Например, ... .
21. One of the most striking features of this problem is ... . Один из самых поразительных аспектов этой проблемы ...
22. First of all, let us try to understand ... . Прежде всего, давайте попытаемся понять ...
23. The public in general tend to believe that ... . Общественность в целом склонна полагать, что ... .
24. What is more, … . Более того, ...
25. Besides, … because it is … . Кроме того, ... потому что ...
Doubtless, ... . Несомненно, ...
26. One cannot deny that ... . Нельзя отрицать, что ... .
27. It is (very) clear from these observations that ... . Из этих наблюдений (абсолютно) ясно, что ...
28. On the other hand, we can observe that ... . С другой стороны, мы можем наблюдать, что ...
29. The other side of the coin is, however, that ... Однако, с другой стороны, ...
30. Another way of looking at this question is to ... Чтобы взглянуть на эту проблему с другой стороны, надо ...
31. One should, nevertheless, consider the problem from another angle. Тем не менее, следует взглянуть на эту проблему с другой стороны.
32. One should, however, not forget that ... Тем не менее, не следует забывать, что ...
33. If on the one hand it can be said that ... the same is not true for ... . И если с одной стороны, можно сказать, что ... ,то же самое нельзя сказать о ...
34. On the other hand, … . С другой стороны, ...
35. Although … . Хотя ...
36. Besides, … . Кроме того, ...
37. Moreover, … . Более того, …
38. Furthermore, one should not forget that ... . Кроме того, не следует забывать, что ...
39. In addition to ... . Кроме (того, что) ...
40. Nevertheless, one should accept that ... Тем не менее, следует признать, что ...
41. However, we also agree that ... Однако, мы также согласны с тем, что ...
42. Experts Эксперты
believe that - считают, что
say that - говорят, что
suggest that - предполагают, что
are convinced that - убеждены, что
point out that - отмечают, что
emphasize that - подчеркивают, что
43. According to some experts... По мнению некоторых экспертов, ...
44. Perhaps we should also point out the fact that ... Возможно, нам также следует отметить тот факт, что ...
45. It would be unfair not to mention that fact that ... Было бы несправедливо не упомянуть тот факт, что ...
46. One must admit that ... Надо признать, что ...
47. We cannot ignore the fact that ... Мы не можем игнорировать тот факт, что ...
48. One cannot possibly accept the fact that ... Трудно смириться с тем фактом, что ...
49. From these facts, one may conclude that ... Из этих фактов, можно сделать вывод (о том), что ...
50. Which seems to confirm the idea that ... Что, по-видимому, подтверждает мысль (о том), что ...
51. Thus, ... / Therefore,... Таким образом, ... / Поэтому ...
52. The most common argument against this is that ... . Наиболее распространенным аргументом против этого является то, что ...
В заключении эссе делаете вывод.
1. In conclusion, I can say that although …. В заключение я могу сказать, что, хотя ... 2. To draw the conclusion, one can say that … Подводя итог, можно сказать, что ...
3. So it’s up to everybody to decide whether … or not. Так что каждый должен решить для себя ... ли … , или нет.
4. The arguments we have presented ... suggest that ... / prove that ... / would indicate that ... Представленные нами аргументы ... предполагают, что ... / доказывают, что ... / указывают на то, что ... 5. From these arguments one must ... / could... / might ... conclude that ... . 6. Исходя из этих аргументов, надо ... / можно ... / можно было бы ... прийти к заключению о том, что ... .
________________________________________________
A man is going towards a field. He knows he will die when he gets there. What is the situation?
Quite simple - his parachute has failed!
Mr. Johnson lives in an apartment on the 30th floor of an apartment block with 30 floors. He is 39 years old, single and works in the local bank. Every morning, he leaves his apartment at 8 a.m. He gets into the lift and goes down the 30 floors to the street and goes to work. In the evening when he returns, he gets into the lift, goes up to the 10th floor, gets out and walks up 20 floors of stairs. On rainy days, he gets into the lift, goes up to the 20th floor, gets out and walks up the remaining 10 floors using the stairs. Mr. Johnson hates using the stairs. Explain.
Mr. Johnson is very short and can't reach all the buttons in the lift. On rainy days, he has his umbrella with him and can therefore reach ten buttons higher.
A man is found dead in the desert. He's naked, there is no trace of footsteps nearby, and the only thing he's got in his hand is a little piece of wood. How did he get there?
The man was on a balloon trip with some friends over the desert and suddenly, the balloon started to go do down: they were too heavy and there wasn't enough gas to complete their journey, so they decided to lighten the balloon by throwing their clothes over board. But still that wasn't enough so they brought themselves to draw lots to know who would jump over board. Eventually this poor man lost the game, jumped naked over board and died!
Mystery Death
David Jones was found dead last week in a telephone box on Filbert Street. Dressed in green boots, police said he had died of blood loss. The telephone receiver was found hanging down from the phone and someone on the other end was shouting "Dave, are you there? What were you saying?"
David Jones was found dead last week in a telephone box on Filbert Street. Dressed in green boots, police said he had died of blood loss. The telephone receiver was found hanging down from the phone and someone on the other end was shouting "Dave, are you there? What were you saying?"
David Jones is a fisherman and was explaining to his friend how large a fish he had caught. So, as most fishermen do, he spread his arms wide and put his arms through the glass sides of the phone box.
A woman walked into a bar and asked for a glass of water. The barman pulled out a gun and pointed it at the woman. The woman thanked the man and left the bar. Why?
The woman had hiccups and wanted a drink of water to stop them. The barman had a better idea to stop them and decided to frighten her instead. It worked and the woman was pleased.
A father and son were involved in a car accident. The father was trapped in the car and the son was taken to a nearby hospital. As the ambulance pulled up, a doctor in the hospital rushed out to look at the new arrival and shouted "Oh I don't believe it!! That's my son!". How is it possible?
Simple one which may not work at all - it may depend on where you are teaching. The doctor in the hospital is a woman, the boy's mother.
What Does this funny rebus represents ? 5Q + 5Q
- Thank you (10Q)
What is the center of gravity ?
- V
When do we call "10" while looking at number "2"?
In a clock.
Explanation:
time is 12 hour 10 minutes (here by looking at 2, we say 10 minutes)
Katrin and Fiona and killed thousands of people but they are not punished.
Why?
the names of hurricaneWhat Does this funny rebus represents ? 5Q + 5Q
- Thank you (10Q)
What is the center of gravity ?
- V
When do we call "10" while looking at number "2"?
In a clock.
Explanation:
time is 12 hour 10 minutes (here by looking at 2, we say 10 minutes)
Katrin and Fiona and killed thousands of people but they are not punished.
Why?
________________________________________________
Quiz 5 класс английский язык
________________________________________________
________________________________________________
1. КТО ЭТО? Ученикам раздаются портреты знаменитых людей в молодости. Это сделать несложно - в сети легко найдете фото нужного вам человека. Задача - написать биографию этого человека.
2. БАНКРОТ. Группа делится на две команды. Выбираем названия и приступаем к игре. На доске таблица из номеров вопросов 1-10 и более. Среди вопросов - лексика или предложение на перевод, либо вопросы. Если команда отвечает на вопрос - выбирает карточки на столе - на карточках сумма, которую выигрывает команда. Но есть "подводные камни" - среди вопросов могут попадаться слова - bankrupt (накопленная сумма сгорает)-donation (накопленная сумма переходит к другой команде). Когда вопросы заканчиваются - подсчитываем сумму - у кого больше - тот и выигрывает
3. СКАЖИ ПО БУКВАМ. Задача - назвать слово по буквам без ошибок. двоих учеников вызываем к доске. Группа дает слово (желательно из новой лексики прошлого урока). Наименьшее количество ошибок приносит победу.
4. ТАЙМЕР. Включаем таймер 30 секунд. Даем тематику для участника - задача: назвать как можно больше слов за короткое время по данной тематике. Например: природа-дерево, цветы, луга, поля, горы. Назвавший наибольшее количество слов - победитель
5. АССОЦИАЦИЯ. Самая простая игра, не требующая дополнительной подготовки - учитель говорит ряд ассоциативных слов - имея ввиду одно - ключевое. Спонтанность придает "вкусность" игре. например, загадываем слово "зубы". Можем назвать ряд: белый, красный, маленький, влажно, уничтожать.
6. 6 шляп.Белая — самая нейтральная. Поэтому участники этой группы оперируют только фактами. То есть доказывают, почему все произошло именно так, а не иначе.Желтая — солнечная, радостная, позитивная. Участники этой группы ищут выгоды предложенного решения, обрисовывают только положительные моменты.Черная — негативная, мрачная, отрицающая. Эта группа должна высказать сомнение, найти аргументы против.Красная — эмоции, страсть. Эта группа высказывает только эмоциональное восприятие заданной ситуации, без обоснования своих выводов. Зеленая — творческая, креативная. Участники этой группы предлагают новые решения заданной ситуации, которые могут быть самыми фантастическими и неожиданными.
________________________________________________
К уроку о домашних животных - английский язык - говорение - разминка
домашние животные - 3 класс - Pets
________________________________________________
Adventure holidays, презентация, 3 класс, Вербицкая, урок английского лексика.
Скачать здесь
Adventure holidays презентация 3 класс Вербицкая урок английского лексика - страницы в учебнике 50-52 - вторая часть темы
скачать хочу скачать
Комментариев нет:
Отправить комментарий